OBJAVTE najvýhodnejšie AKCIE tohto týždňa: VÝPREDAJ ×

Filmová recenzia: Avengers Endgame

10. 05. 2019

Jeden z najočakávanejších filmov tohto roka už je konečne v kinách a trhá rekordy v návštevnosti. Po dvoch týždňoch od premiéry dokonca prekonal 50 odtieňov sivej, a to už je poriadna konkurencia, nech už si o kvalite tohoto filmu myslíte čokoľvek. 😊  Po 10 rokoch sa konečne dozvedáme, či Thanos skutočne uspeje so svojou čistkou vesmíru. A kto pri jeho záchrane príde o život.  Avšak kto film ešte nevidel, spoilerov se nemusí báť:)

#Thanos luskol prstami

Infinity war sa Avengers dali dohromady s ostatnými hrdinami z marvelovského univerza a pokúsili sa zabrániť Thanosovi v získaní všetkých nekonečných kameňov a vyhladení polovice vesmíru. Bohužiaľ vo svojom snažení zlyhali a rozlúčili sme se nielen s Gamorou, ktorú Thanos s ťažkým srdcom obetoval pre posledný z kameňov, ale tiež s Doktorom StrangomBlack PantheromGrootomDraxomStarlordomSpidermanom… Skrátka viac než polovicou superhrdinov. Vrátane Nicka Furyho, ktorý pred rozplynutím sa stihol zavolať na pomoc Kapitánku Marvel.

#Pripravte si vreckovky

Keďže nechceme pokaziť filmový zážitok tým, ktorí sa do kina ešte nedostali, zámerne neprezradím príliš veľa detailov. Zameriam sa skôr na pocity. Internetom celý rok kolovali zvesti, že väčšine hercov nepredĺžili zmluvu, a tak to pravdepodobne ich hrdinovia odnesú. Ako správny fanúšik MARVELu som sa Endgame nemohla dočkať, ale priznám sa, že som sa pramálo chcela rozlúčiť s mojimi obľúbenými hrdinami. Obzvlášť keď som ešte pred návštevou kina čítala facebookový príspevok jednej americkej známej, ktorá sa verejne posťažovala, že jej manžel neplakal na ich svadbe, ale u Avengers áno. Ako niekto, kto sa rozplače pri reklame s opusteným mačiatkom som sa teda začala pripravovať na najhoršie. Ale nakoniec vreckovky ostali nepoužité. Aj keď počula som o príslušníkoch „silnejšieho“ pohlavia, ktorí svojim emóciám podľahli rovnako ako manžel mojej známej.

#Zmena je život

Na čo sa teda môžete tešiť? Samozrejme, nebola by to „koncovka“, keby niekto neskončil na onom svete, avšak dôjde aj k niekoľkým zmŕtvychvstaniam. Endgame je odmenou pre fanúšikov za tých 10 rokov vernosti, preto tvorci film naplnili veselými hláškami a prekvapivými zmenami niektorých z hlavných postáv. Dokázali ste si snáď v roku 2011 predstaviť  Kapitána Ameriku nadávať alebo dokonca žartovať o svojom pozadí? Najväčšou zmenou však prejde Thor, ale o tom už viac neprezradím. Rozhodne to ale stojí za to. 😊 Dočkáme sa tiež malej spomienky na Stana Leeho, čo je pre mňa možno ten najemotívnejší okamih celého filmu.

#Uvidíme ich ešte?

Aj keď Endgame prakticky uzatvára celú filmovú ságu, so superhrdinami sa nelúčime úplne. Vzhľadom k úspechu Black Panthera, Doctora Stranga a Strážcov Galaxie 3 sa určite v nasledujúcich rokoch dočkáme ich pokračovania. Rozhodne nás ale v júly čaká výlet Petera Parkera do Európy a na to se veľmi tešíme!

DO KOLEKCIE

Pondelok - Piatok
7:00 - 15:00