Filmová recenzia: Fantastické zvery – Grindelwaldove zločiny

19. 11. 2018

Druhá časť série Fantastických zverov práve dorazila aj do našich kín, a tak sme sa na ne vydali do kina aj my z Posters. Film hodnotíme prevažne pozitívne, hlavne preto, že milujeme všetko, čo je spojené s Harrym Potterom. Fantastické zvery je ten film, ktorý by ste si rozhodne nemali nechať ujsť, avšak má svoje slabé miesta…zdal sa nám totiž miestami únavný. Prečo? Dozviete sa v našej recenzii 🙂

Čarovný Le Cirque Arcanus

Jedna z najviac magických scén filmu sa odohráva práve na mieste Le Cirque Arcanus, kde sa stretávame nielen s mysterióznou postavou Nagini, ktorá je podľa fanúšikovských predpovedí, Voldemortov had v ságe Harryho Pottera. Nagini je totiž Maledictus, co znamená, že je prekliata a v istom momente sa zmení na hada  a zostane ním navždy. Diváka rozhodne poteší atmosféra, ktorá sa nesie cirkusom, strašidelní freakovia, vzrušujúca akcia a takisto roztmilá huňatá príšerka, ktorá sa nakoniec  dostane Newtovho kufríka k ostatným fantastickým zverom.

Niffler – vždy pripravený prekvapiť

Všetci milujeme to malé zvieratko s dlhým zobákom, ktoré v prvej časti narobilo toľko neplechy. Tentokrát si Niffler získal našu pozornosť znova vďaka niekoľkým vtipným a zároveň roztomilým scénkam. Avšak nie je jediný! Vo filme sa objavilo aj niekoľko malých Nifflerov, ktorí svojou roztomilosťou pobavili celý kinosál. Na konci filmu však Niffler zohral veľmi dôležitú úlohu a ukradol ďalší lesklý predmet. Táto krádež má však veľký vplyv na ďalší vývin príbehu.

Priestor pre nového zloducha

Na konci prvej časti bola odhalená identita Grindelwalda a zároveň bol zatknutý a zavretý do väzenia. Grindelwald, ktorého stvárnil Johny Depp, tentokrát opúšťa väznicu a vydáva sa do Paríža pozbierať svojich spojencov. V rovnakom čase sa divákovi dostáva náhľad do minulosti vzťahu Grindelwada s Dumbledorom, ktorého skvele zahral Jude Law. Tvorcovia tak vytvorili divákovi priestor na premýšľanie a dohady.

Nekonečné príbehy

Napriek tomu, že sme si užili čarovnú atmosféru a dychberúce efekty, filmu bohužiaľ chýbala čistá dejová štruktúra. Na tú sme zvyknutí práve z filmov Harryho Pottera, v ktorých má každý jeden charakter svoju hĺbku a príbeh na pozadí, ktorý je častokrát prepletený s príbehom ďalších postáv zo ságy. Tento film však zruinoval divákov zážitok príliš zamotaným dejom a nekonečnými zvratmi, v ktorých sa po chvíli stratíte. Špeciálne, posledných 30 minút je kritických a sú priam preplnené informáciami o postavách a zároveň náročným rozohodovaním, na koho strane vlastne stojíte. Či na strane Grindelwalda, Dumbledora alebo Francúzskeho Ministerstva Mágie.

Nádej tam je

Film sa doslova snaží položiť základ pre filmy, ktoré prídu potom. Franšíza Fantastic Beasts sa ešte len rozbieha, pretože ako už tvorcovia oznámili, už teraz sa môžeme tešiť na ďalšie tri filmy! Rozhodne tento film odporúčame aj napriek detailom, s ktorými sme neboli úplne stotožnení. Vizuálne efekty sú určite jednou z najsilnejších stránok filmového snímku, fantastické zvery sú doslova fantastické a super roztomilé (väčšina z nich) a dúfajme, že ďalšie pokračovania budú aspoň tak dobré ako úplne prvá časť, ktorá nás tak veľmi chytila za srdce…aj vďaka Eddiem Redmaynovi a jeho skvelému hereckému výkonu v roli Newta Scamandera.

Stále si nie ste istí, či si film pozrieť? Tak si pozrite trailer, ktorý vás určite presvedčí 🙂 Príjemnú zábavu!

Tím Posters.sk

Viac Fantastických zverov 2