OBJAVTE najvýhodnejšie AKCIE tohto týždňa: OBRAZY NA PLÁTNE zľava 20 % ×

Filmová recenzia: Leví kráľ

10. 10. 2019

Rovnako, ako v prípade Knihy Džunglí, aj do nového spracovania Levieho kráľa sa pustil režisér Jon Favreau, ktorého poznajú fanúšikovia Marvelu ako verného spoločníka Tonyho Starka Happyho. Favreau stavil na klasiku, ktorú milujú milióny ľudí po celom svete. A rozhodne sa to vyplatilo. Výsledok totiž naozaj stojí za to!

AFRICKÝ SHAKESPEARE

Ak patríte k tým, ktorí nedajú na tak trochu shakespearovský príbeh levíčaťa Simbu dopustiť, nenechajte si túto novú verziu utiecť. Napriek tomu, že je pôvodná disneyovská animácia Walta Disneyho krásna, nové 3D spracovanie vám doslova vyrazí dych. Nebudete veriť, že sa nejedná o skutočné zvieratá! Vážne, dokonalejšie vizuálne spracovanie už snáď ani nie je možné. V pôvodnej kreslenej verzii si síce tvorcovia viac hrali s výrazmi zvierat, no na druhú stranu, týmu Jona Favreaua sa podarilo udržať prirodzenosť. Takže zfajčeného opičieho šamana rozhodne nečakajte. 😊 Keby Simba nehovoril hlasom Donalda Glovera, dívali by ste sa prakticky na dokument zo života zvierat na savane.

HAKUNA MATATA

Na čo sa môžete, okrem dokonalého vizuálu, ešte tešiť? Napríklad na krásnu hudbu Hansa Zimmera a Eltona Johna v novom spracovaní, na ktorom sa podieľal mimo iné aj spevák, skladateľ a producent Pharell Williams. K pôvodnému soundtracku tiež pribudli ešte 2 nové piesne. Vedľa hitov, ako Can you feel the love tonight či Hakuna Matat, bolo možno už trochu zbytočné pridávať niečo nové, ale keď už sa vám na filme podieľala aj samotná božská Beyoncé, musíte ju nechať spievať trochu viac. To dá rozum.

PREČO MENIŤ NIEČO, ČO FUNGUJE?

So scenárom tvorcovia opäť stavili na rokmi overenú istotu. Rovnaký je príbeh a prakticky aj dialógy. Samozrejme, s novými pesničkami pribudli aj nové scény, ale naozaj nečakajte nový príbeh. Leví kráľ bol, a je ,emocionálne horská dráha. Chvíľu sa dojímate nad roztomilosťou malého Simbu, chvíľu sa smejete na dialógoch Timona a Pumbu, a samozrejme jedno oko nezostane suché, keď umrie dobrý otec Mufasa – preto si nezabudnite pri pozeraní vziať do rúk vreckovky. Pokiaľ ste vydržali neplakať pri pôvodnom Levom kráľovi, tento super-realistický vás zaručene dostane!

KOLEKCIA LEVÍ KRÁĽ

Dušan

Gamer and a World of Warcraft addict, fan of movie villains and historical TV shows.