OBJAVTE najvýhodnejšie AKCIE tohto týždňa: AVENGERS ENDGAME Zobraziť viac ×

Filmová recenzia: Marvelovská superhrdinka Captain Marvel

03. 04. 2019

Konečne sme sa dočkali. Po Wonder Woman a ženskej verzii Doctora Who sa aj tvorcovia MARVELu rozhodli natočiť film, v ktorom je hlavnou hrdinkou žena. Možno ste nikdy predtým o Carol Danvers alias Kapitánke Marvel nepočuli a napadá vám, že má určite niečo spoločného s Kapitánom Amerikou (Sú to obaja kapitáni, nie?). Máte trochu pravdu, pretože podľa klebiet to bude práve Carol, kto zaboduje v boji proti Thanosovi v End Game. Film Captain Marvel sa však venuje čisto jej osobnému príbehu. Aj keď nejaký ten Tesseract tam tiež je, samozrejme.

Plagát Captain Marvel - Higher, Further, Faster

Dievča od vedľa

Carol Danvers je dievča, ktoré sníva o kariére pilotky, čo nie je úplne ženské povolanie, zvlášť v 90. rokoch, v ktorých sa dej odohráva. Je to sympatická mladá žena, žiadna dokonalá sexbomba ako Wonder Woman, skôr nemehlo s výzorom dievčaťa od vedľa. Podobne ako Bruce Banner alebo Spider-Man, sa Carol so svojimi superschopnosťami nenarodila, ale získala ich až pri nehode. Čo sa stalo? Čítajte ďalej!

Hrnček Captain Marvel - Higher, Further, Faster

Versová vs. Carol Danversová

Pri snahe stať sa skutočnými pilotkami sa Carol a jej kamarátka Marie spriatelili s doktorkou Lawson, vedkyňou z planéty Hala, ktorá vyvíjala nový typ motoru, pomocou ktorého mala v pláne zastaviť nekonečnú vojnu rasy Kree s rasou Skrull. O tom, že je doktorka Lawson mimozemšťanka však nemal nikto ani potuchy a keď boli Carol a doktorka pri testovacom lete napadnuté nepriateľskou flotilou, prestala mať Carol potuchy úplne o všetkom. Predtým ako doktorka zomrela, zničila motor, pre ktorý si jej nepriatelia prišli, čím spôsobila menšiu explóziu. Práve tá urobila z Carol Danvers najmocnejšiu ľudskú žiarovku v (marvelovskom) vesmíre, ktorá sa však prebudila až na planéte Hala, absolútne bez spomienok na svoj predchádzajúci život. Príbeh filmu teda v skratke hovorí o tom, ako sa členka Hviezdnej sily Versová postupne dozvedá o tom, kto a odkiaľ je a kto je vo vojne so Skrullmi ten zlý. V priebehu toho je unesená Skrullmi, preenesená na Zem a skoro zatknutá S.H.I.E.L.D.O.M. Plus nejaké tie naháňačky a iné akčné scény. Ako vždy.

Obraz na plátne Captain Marvel - Deco

Na čo sa môžete tešiť

Aj keď by mala byť ťahačom filmu logicky práve Kapitánka, musíme povedať, že bez skvelého Samuela L. Jacksona alias Nicka Furyho a jeho hlášok by film asi nestál za veľa. Filmových fanúšikov pobaví a feministky určite poteší scéna, v ktorej Fury spoločne s Kapitánkou umýva riad. Milovníci mačiek budú zase doslova nadšení prítomnosťou (ne)kocúra Goosa, pôvodného miláčika doktorky Lawson, ktorý rozhodne nie je len chlpatým doplnkom Nicka Furyho, ale aj nebezpečnou zbraňou. Neveríte? Presvedčte sa na vlastné oči! Tak ako aj Nick, ktorý má mimochodom v tomto filme ešte obidve (oči). Teda aspoň vo väčšej časti filmu.

Hrnček Captain Marvel - Starforce Warrior

Stojí to za to

Aj cez mierne nedostatky, čo sa týka nepríliš dobre vykresleného charakteru Kapitánky a ku koncu až prehnaných efektov, je film rozhodne pozerateľný a fanúšikovia ságy Avengers by ho určite mali vidieť. Ako už majú v štúdiu Marvel vo zvyku – všetko na seba nadväzuje. V tomto filme sa nám nepredstavuje len Carol Danvers, ale aj príbeh Nicka Furyho a organizácia S.H.I.E.L.D. A keď vydržíte až do konca tituliek, uvidíte stretnutie Kapitánky s Kapitánom, Bannerom a Čiernou vdovou, ktorí sa zúfalo snažia zachrániť svet. Kto nakoniec padne za vlasť a koho Kapitánka zachráni se dozvieme už na konci apríla!

Obraz na plátne Captain Marvel - Paint

P.S.: Palec hore maskérom a počítačovým grafikom za facelifting S. L. Jacksona. Urobiť zo 70-ročného herca asi štyridsiatnika určite nebolo len tak 🙂

Viac od Marvelu