OBJAVTE najvýhodnejšie AKCIE tohto týždňa: PRÍRODA & KRAJINA - PLAGÁTY zľava 20% Zobraziť viac ×

Filmová recenzia: Shazam!

10. 04. 2019

Po Aquamanovi a Wonder Woman vysiela DC Comics na kinové bojisko Shazama, trochu netypického superhrdinu v obtiahnutom červenom overale s bleskom na hrudi a bielej kapucni, ktorý aj cez svoj vtipný vzhľad patrí k najsilnejším hrdinom celého DC vesmíru. Samozrejme len za určitých podmienok. Čítajte ďalej!

Plagát Shazam - The Power of Shazam

#Ako sa stať superhrdinom

Kedysi dávno bolo na svete sedem mocných čarodejov, ktorí svet chránili pred siedmimi smrteľnými hriechmi. Avšak postupne začali vymierať. Nakoniec zostal jen jeden jediný – Shazam. Ten sa už tiež pomaly chystal na večný odpočinok, a tak začal hľadať svojho nástupcu medzi ľuďmi. Stačilo len, aby mal niekto dobré srdce a dokázal odolať pokušeniam siedmych hriechov, ktoré deň za dňom silneli. Brnkačka.  Nie je divu, že Shazam hľadal tak dlho, až musel svoje nároky znížiť na prakticky kohokoľvek, a tak sa jedného dňa v čarodejovom tajomnom hrade objavil  štrnásťročný chlapec Billy Batson.

Hrnček Shazam - Golden Age

#Stačí vysloviť “Shazam!”

Billy ku svojim superschopnostiam prišiel tak trochu ako slepý k husliam a nebyť jeho nevlastného brata Freddyho, asi by sme sa celé dve hodiny dívali na namakaného pána, ako si robí selfie s okoloúdúcimi a omylom spôsobuje katastrofy. Súčásťou sily čarodeja Shazama je totiž aj nová podoba – dospelý kulturista. Avšak len, po vyslovení jeho mena. Scény, kde Freddy Billyho testuje a spoločne zisťujú, čo Shazam dokáže, patrí k tomu najlepšiemu z celého filmu. Aj napriek ťažkým témam – hlavný hrdina je sirota a záporného hrdinu v detstve šikanoval otec aj brat, je film vskutku zábavný a plný narážok na Batmana či Supermana. Je vidieť, že sa v DC prestali brať tak veľmi vážne a po vzore MARVELu chcú divákov poriadne pobaviť. Nabudúce by to však chcelo menej tej tragédie!

Plagát Shazam - The Power of Shazam

#Supermanove superdvojča

Možno vám je príbeh siroty Billyho Batesa povedomý, ale slovo Shazam si namiesto superhrdinu spájate skôr s mobilnou aplikáciou na vyhľadávanie hudby. Je to preto, že mal Shazam pôvodne úplne iné meno, a to meno určite poznáte. Captain Marvel. Áno, ako Carol Danversová od konkurečného Marvelu. Ako sa to stalo? Na začiatku všetkého bolo vydavateľstvo Fawcett (Captain Marvel) a National Comics Publications, vydávajúce Supermana. (Dnešný DC Comics) NCP sa nepáčilo, že Captain Marvel mal podobné schopnosti ako ich Superman (a ešte sa aj lepšie predával) a preto skoro prišlo až na súd. Nakoniec sa ale obe vydavateľstvá dohodli na tom, že sa Fawcett Captaina Marvela zbaví. Captain Marvel teda nachvíľu zmizol. Trvalo niekoľko desiatok rokov, kým v Marvel Comics prišli na to, že sú práva na Captain Marvel voľné. Hneď sa svojho menovca zmocnili a urobili z neho Kapitánku, ktorá do kín dorazila len o mesiac skôr než Shazam.

Plagát Superman - Daily Planet

Stojí Shazam za návštevu kina? Za nás určite, ale jedine v prípade, že sa chcete baviť a príliš nepremýšľať. Aj keď vlastne jedna vec na zamyslenie by tu bola – Keby ste sa mali stať superhrdinom, ktorú superchopnosť by ste si vybrali? Lietanie alebo neviditeľnosť? 🙂

Nakupovať Shazam merchandise

Make art, spread love and have fun!