Filmová recenzia: Solo: Star Wars Story

06. 06. 2018

Najnovší film Star Wars časovou osou celej ságy ešte trochu zametie. Každopádne, keď sa zorientujete, zistíte, že tento príbeh sa odohráva medzi 3. a 4. filmom. Najslávnejší díler celej galaxie je teda späť! Han Solo je pravdepodobne jednou z najpopulárnejších postáv celého vesmíru Star Wars a tento spin-off si určite zaslúžil. Disney sa tentokrát rozhodli pre iného herca. Harrisona Forda vystriedal Alden Ehrenreich. A ako to celé dopadlo?

Prvotriedne obsadenie.

Ak sa chystáte natočiť film o jednej z najobľúbenejších postáv celej ságy, musíte si  vybrať kvalitné herecké obsadenie a presne to Disney urobil.

Alden Ehrenreich prijal tú najväčšiu výzvu a to, zahrať si rolu, ktorá je spájaná s Harrisonom Fordom. S jeho výkonom sme boli veľmi spokojní, možno práve preto, že sa snažil napodobniť Harrisonove pojatie role. Jeho dlhodobou láskou je Emilia Clarke (áno, matka drakov zo seriálu Hra o Tróny ) a v tejto roli je opäť neprehliadnuteľná. Woody Harrelson je zase pre mladého Hana Sola skvelým radcom a Paul Bettany stvárňuje zloducha, ktorému by sme príbeh radšej viac rozpísali ako ho nechať zomrieť tak rýchlo.

Prekvapivo dobrý príbeh.

Na druhej strane, táto časť nebola úplne prepojená s hlavnými troma Star Wars trilógiami, v ktorých bol príbeh minulosti Hana Sola načrtnutý úplne minimálne – až na fakt, že zvládol tzv. „Kessel Run“ za 12 parsekov – okrem toho si tvorcovia mohli vytvoriť jeho príbeh s úplnou slobodou. A ak má Rogue One niečo spoločné s týmto filmom, tak len „bez jedaiovský faktor“. Podľa všetkého je tento faktor ale predpokladom ako spraviť dobrý film. Star Wars vesmír je teda dostatočne veľký na to, aby sa raz za čas obišiel bez SILY.

Solo: A Star Wars Story - Solo Teaser Poster

Začiatok novej éry.

Keď Disney kúpil celú franšízu Star Wars, sľúbil, že bude vydaného veľa materiálu a svoje slovo dodržal aj teraz. Na druhú stranu vysvetlil, že sa vzdialili od hlavného príbehu a nebudú sa cítiť spútaní rešpektovaním hlavnej ságy, ktorú vytvoril George Lucas. Tento film jasne ukazuje ich ambície. Samozrejme, máte Hana Sola a Chewbaccu na palube Millenium Falcon a je tu aj veľa skrytých odkazov na pôvodný príbeh. Tento film je prvý film Star Wars, ktorý nezačal klasickým textom na plátne. Pre fanúšika Star Wars je toto skoro ikonoklastický akt. Ale taktiež to ukazuje, že Disney je pripravený porušovať pravidlá a využiť vesmír Star Wars rôznymi spôsobmi. A to by mohlo byť dobré pre budúcnosť ságy.

Solo: A Star Wars Story -Millennium Falcon Montage Poster

Film bol veľmi zábavný. Neodporúčame ho ale žiadnemu zarytému Star Wars fanúšikovi, zvlášť pokiaľ neocenil žiadny z 3 filmov, ktoré boli vydané od času, kedy Disney prevzala franšízu. V každom prípade, ak máte radi trháky, alebo ak máte radi Star Wars jednoducho pre to, čím sú, určite si tento film užijete.

ĎALŠIE PRODUKTY SOLO: STAR WARS STORY

&

VIAC OD STAR WARS