Filmová recenzia: Temná veža

30. 08. 2017

Vitajte na ďalšom vydaní recenzie od nás na Posters. Dnešnou témou bude „Temná veža“ od Stephena Kinga. Tento film je jeden zo Sci-Fi románov, ktoré autor vytvoril v priebehu pár rokov a príbeh sa odohráva vo svete, ktorý je chránený zlom pomocou tajomnej veže. Osobne sme nečítali knihy, takže tento film bol pre nás prvým stretom s príbehom. Dosť bolo rečí, poďme sa pustiť do recenzie. Nezabudnite byť opatrní pri spoileroch.

Dej

Čelíme časom, keď knižný nerdovia ako ja a vy, si prajete od Hollywoodu, aby vytvorili tie veľké príbehy, ktoré nájdeme medzi stranami kníh a boli spracované do filmu. Problémom je, že príbehy v knihách majú toľko informácií, že je ťažké ich pretaviť iba do 90 minútového filmu a zároveň apelovať na nečitateľov. Z toho, čo sme čítali, príbeh je veľmi bohatý na detaily a vyhral u fanúšikov s rôznymi bodmi, ktoré nasledovali. Film na druhej strane nasledoval toľko detailov, že sme sa v ňom cítili stratení. Našťastie máme priateľa fanúšika, ktorý si prečítal knihy a podrobne nám opísal príbeh a vysvetlil nejasné výkyvy deja.  Hollywood musí pochopiť, že nemáme radi „béčkove“ filmy ale tie, ktoré dbajú na detaily a spracovanie a nie film, na ktorom chcú len zarobiť.

Emócie

Spomenieme len dva momenty. Emocionálna dráma Gunslingera, ktorá bola výborne vymyslená. Dostali sme záblesk momentu, keď antagonista zabil Stevena Deschaina ktorý bol skutočne blízko protagonistu. Problém spočíval v tom, že to bol len záblesk a nedokázali sme pochopiť vzťah, ktorý mali v priebehu rokov a dokonca sme nedostali ani poriadny dialóg, ktorý by ho aspoň vysvetlil. Druhým okamihom bola Laurieova smrť. Opäť sme nemali nejaké vysvetlenie vzťahu medzi matkou a synom. Dostali sme záblesk, keď Walter čítal jej spomienky. Spomienky sa avšak mohli lepšie vyjaviť a nie len ako rýchly vývoj problému snov sondy na začiatku filmu. Týmto spôsobom by sme tiež mohli pochopiť dôvod vyslania dieťaťa do psychiatrickej inštitúcie.

Herci išli na maximum

Zaujímavá vec sa stala, v okamihu, keď sme videli tvár Mattewa McConaughey na obrazovke, nemohol som si pomôcť kričať „Muuurph“. Mal som super spomienky z filmu Interstellar, haha. Spôsob akým hral, bol úžasný. Som fanúšikom herectva a on bol vynikajúco vykreslený v postave darebák. Idris Elba tiež odviedol výbornú prácu a jeho postava mala dobré momenty ako napríklad keď strieľal z obrovskej vzdialenosti.

Celkovo film sa mohol s príbehom viac pohrať a pri sledovaní sme mali pár chvíľok, pri ktorých sme sa naozaj stratili. Postavy by mohli získať lepší vývoj, ale herci ich role zahrali dokonalo. Efekty boli prepracované a videli sme aj pekné akčné scénky. Bolo tam samozrejme aj pár vtipných situácii. Naša obľúbená scénka bola, keď sa Roland dostal do nášho sveta a pokúsil sa piť kokaín. Prajeme si, aby urobili ďalšie pokračovanie, ale zmena režiséra by bola učite dobrým krokom. Dark Tower má dobrý potenciál v žánri Sci-Fi a dúfame, že sa s týmto filmom nevzdá.

Dúfame, že ste si užili našu recenziu a ak sa vám film páčil alebo ak ste jeho knižným fanúšikom, máme pre vás niečo v našej merchandise kategórii. Uvidíme sa čoskoro!

Pozrite si naše produkty k filmu Dark Tower

(Mihai Calin)

S Posters.sk sme na slovenskom trhu od roku 2004 a postupom času sme se stali jedni z najväčších predajcov plagátov, fototapiet, obrazov, obrazových reprodukcií a merchandise predmetov. Rok čo rok rastieme a snažíme sa prispôsobiť našu ponuku vaším preferenciám. U nás si môžete nechať vytlačiť vlastný plagát, zarámovať fotografie alebo sa na našom blogu obohatiť o veľa informácií zo sveta filmov, seriálov a inšpirovať sa v oblasti bytového dizajnu.