We noticed you are coming from US. Would you like to continue shopping on Abposters.com?
OBJAVTE najvýhodnejšie AKCIE tohto týždňa: HUDBA zľava 15 % ×

Zaujímavosti z vývoja hier zo série Warcraft

30. 01. 2020

Už je to neuveriteľných 26 rokov, odkedy prvá videohra zo série „Warcraft“ uzrela svetlo sveta. Áno, je to tak… Je to naozaj už viac ako štvrť storočia. A zatiaľ čo jedna generácia si pamätá prvé kroky tohto univerza, tá druhá bola pohltená hrou „World of Warcraft“. Práve táto druhá generácia však tento rok dostáva možnosť vyskúšať si prelomový bod série a tým je „Warcraft 3: Reforged“. Jedná sa o remaster pôvodnej hry – to znamená lepšiu grafiku a vyladenejšie ovládania. My sme si pre vás pri tejto príležitosti pripravili jeden zaujímavý fakt z vývoja každej hry série, a či už ste za Alianciu alebo za Hordu, dúfame, že vo vašej mysli vyčarujeme magickú atmosféru a chuť dať novému remasteru šancu. 😊

 

 

 

Warcraft: Orcs & Humans

Ako už bolo v úvode spomenuté, videohra „Warcraft: Orcs & Humans“ bola po prvý krát vydaná v roku 1994 (na Macinstosh v roku 1996). Napriek tomu, že touto hrou to všetko začalo a zrodil sa úplne nový svet, ktorý o niekoľko rokov neskôr svojimi príbehmi a postavami ovládol herný svet, tak čo ste možno nevedeli je, že táto hra nemala žiaden scenár. Okrem vytvorených postáv a sveta boli totiž všetky dialógy improvizované v nahrávacom štúdiu jedným z producentov. Nuž, toto je asi odpoveď na dlhoročnú otázku, či je vo videohrách vôbec potrebné mať kvalitné dialógy a príbeh. 😊

 

 

Warcraft II: Tides of Darkness

Pokračovanie úspešného prvého dielu na seba nenechalo dlho čakať a bolo vydané na prelome rokov 1995 a 1996. Jeden fakt, ktorý uniká veľkému množstvu hráčov je, že v roku 1997 predal Blizzard exkluzívne práva na vývoj a distribúciu konzolovej verzie spoločnosti Electronic Arts, kvôli vydaniu hry na Playstation a Sega Saturn. Naozaj je to tak… A prečo je to také zvláštne? Pretože momentálne je spoločnosť Blizzard pod spoločnosťou Activision, ktorá je viac-menej súperiacou značkou pre Electronic Arts. Napriek tomu, že pod Activision tiež nevyzerá budúcnost Blizzardu najružovejšie, ťažko povedať, čo by bolo ďalej, keby spolupráca s právami s „EA“ neskončila iba pri tejto hre, ale pokračovala by to teraz.

 

 

Warcraft III: Reign of Chaos

Snáď najznámejšia hra z počiatočnej trilógie, bola vydaná v roku 2002 a od vydania druhej hry bola presne dopredu naplánovaná… Alebo.. Aj nie? Tretia hra v poradí totiž pôvodne mala niesť titul „Warcraft Adventures: Lord of the Clans“ a mala rozprávať iba Thrallov príbeh, ktorý bol napokon zakomponovaný do finálnej hry. To však nie je všetko. Potom, čo vedenie spoločnosti odmietlo povoliť vývoj už spomínanej pôvodnej hry kvôli nízkej kvalite, prišiel nápad na hru s názvom „Warcraft Legends“, čo mala byť hra viac-menej z pohľadu tretej osoby a bez stavania a stratégie (ako bolo predtým v sérií zvykom). Ani tento plán napokon nevyšiel a napriek tomu, že hra už bola vo vývoji, jej základná štruktúra sa napokon použila na Warcraft III.

 

 

World of Warcraft

Zmeny zavedeného strategického štýlu sa ale predsa len fanúšikovia série dočkali, a to v roku 2004, kedy prišla MMORPG hra World of Warcraft. Tú snáď ani netreba do detailu predstavovať – hra je aktívna doteraz a počul o nej asi už každý. Fakt, ktorý vám ale prezradíme, je naozaj exkluzívny. Na internet sa totiž dostal iba pred mesiacom, kedy mal Jeff Kaplan (momentálne vedúci dizajnér hry Overwatch) špeciálny vianočný stream na servise twitch.tv. Prezradil, že v čase keď ešte pracoval na vývoji hry World of Warcraft, dostali vývojári za úlohu odprezentovať vedeniu spoločnosti svoju prácu. Vytvorilo sa teda „demo“, ktoré malo ukázať všetky dôležité aspekty hry, no iba pár minút pred prezentáciou spadli herné servery a vývojári museli improvizovať prakticky z úvodnej obrazovky, na ktorej zo samotnej hry nebolo nič vidieť. Musíme im poďakovať za ich snahu, pretože keby ich improvizácia nebola taká skvelá, nikdy by sme sa tejto hry pravdepodobne nedočkali. 😊

 

Kolekcia Warcraft

Dušan

Former gamer and a recovering World of Warcraft/Overwatch addict, fan of dark movie characters and historical TV shows.



Decorate your life!

S Posters.sk sme na trhu už od roku 1999 a postupom času sme sa stali jedným z najväčších predajcov plagátov, fototapiet a obrazov na stenu. V súčasnej dobe spolupracujeme s maliari, fotografmi a grafickými dizajnérmi z celej Európy. V našej ponuke nájdete nádherné obrazové reprodukcie známych umelcov, ale aj predstaviteľov súčasného umenia, ktorí ešte neboli objavení. Radi vám vytlačíme aj vlastné fotografie a na vaše želanie zarámujeme do kvalitných rámov! Bytový dizajn priamo milujeme, ale nezabúdame ani na geekov a milovníkov hudby, pre ktorých neustále rozširujeme ponuku filmových a hudobných plagátov, hrnčekov, figúrok, tričiek a iných licencovaných merchandise darčekov.


© 1999 – 2020 Europosters. Všetky práva vyhradené.

 

Tento web používá k poskytovaniu služieb, personalizácií reklám a analýze návštevnosti súbory cookie. Viac informácií Súhlasím ×
Top